15.11.2013
Jan Král

Vyhrazené pruhy pro autobusy zrychlují dopravu. V Liberci jich je ale málo

S problematikou některých světelně řízených křižovatek v Liberci se seznámili přímo v terénu členové dopravní komise Rady statutárního města Liberec a pracovníci Odboru hlavního architekta MML. /FOTOGALERIE/

Mikrobusem dopravního podniku navštívili v tomto týdnu několik míst, kde se řidiči osobních automobilů i autobusů MHD potýkají se špatnou průjezdností křižovatek a dalšími problémy. O profesní zkušenosti se podělil řidič, který zároveň pracuje u DPMLJ jako dispečer.

„Hlavním problémem zůstává průjezdnost některých křižovatek, ať už světelně řízených nebo i okružních. Leckde by pomohlo přidat další pruh, vyhrazený pro autobusy hromadné dopravy osob, ale to bohužel zpravidla naráží na nedostatek prostoru,“ konstatoval Vladislav Rozsypal, dopravní inženýr z Odboru hlavního architekta MML.

Dispečer MHD upozornil například na semafory na silnici I/14 u vjezdu na pozemek bývalé Textilany nedaleko křižovatky U Lomu. Projíždějící tramvaj zde zastaví zbytečně téměř veškerý silniční provoz, a to jen kvůli v současné době nefunkční odbočce na tento pozemek. Řidiči MHD naopak pochvalují přestavbu křižovatky U Lomu. Sloučení zastávek pro tramvaje i autobusy pomohlo vyřešit problém s přebíhajícími chodci mezi zastávkami. Nové řešení křižovatky (včetně modernizace přilehlé tramvajové trati) si dokonce vysloužilo nominaci na Dopravní stavbu roku 2011 a bylo přihlášeno do celostátní soutěže Nadace partnerství s názvem Cesty městy.

Přidání jízdního pruhu, vyhrazeného pro autobusy MHD, by zlepšilo neutěšenou dopravní situaci na Letné ulici směrem k okružní křižovatce s Londýnskou. Dnes musí autobusy ve špičce kolonu aut složitě objíždět náhradní trasou ulicí Norskou a vracet se přes kruhový objezd po Londýnské ulici, aby mohly obsloužit zastávku Růžodol I. Podobná situace je i ve Švermově ulici u světelné křižovatky, kde by ke zkapacitnění přispělo širší propojení s Žitavskou ulicí směrem k nádraží. Členové komise se zabývali i kolonami na ulici České Mládeže. Tady má nervy řidičů zachránit nová okružní křižovatka u ČSAD.

Komise dopravy chce výjezd po křižovatkách zopakovat ještě na další nenavštívená místa. Na řadu by mohlo příště přijít také sídliště Rochlice a další, z pohledu problematiky dopravy zajímavé lokality.

„Seznámení členů komise dopravy s problémy v křižovatkách z pohledu řidičů MHD přímo v terénu považuji za velmi potřebné. Rozhodování komise dopravy o doporučení pro radu města bývají někdy velmi složitá, členové komise proto tuto praktickou zkušenost jistě využijí. I mne překvapily některé problémy, kterých si často všimnete jen na základě upozornění řidičů vozidel MHD,“ sdělil Jiří Rutkovský, náměstek primátorky a předseda komise dopravy.

Text a foto: Jan Král

Nastavení cookies