02.06.2014

Dopravní podnik se snaží zpříjemnit cestujícím roční výluku na tramvajové trati do Jablonce

Tramvajová výluka zdaleka neznamená jen nahradit dopravu na linkách X5 a X11 výlukovými autobusy. Bylo nutné také reagovat na podněty a zpříjemnit cestujícím zhoršení komfortu na frekventované meziměstské trati.

Rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati, která 15. 3. 2014 cca na rok zastavila provoz tramvají do sousedního Jablonce nad Nisou, znamená pro vedení DPMLJ zajistit náhradní autobusovou dopravu, a to tak, aby změna cestování byla pro cestující  co nejméně zatěžující. „Uvědomujeme si, že jde o zhoršení komfortu pro cestující, protože autobus prostě nemůže nabídnout stejné pohodlí jako tramvaj," komentuje stávající situaci ředitel DPMLJ Luboš Wejnar.

Na technickém a organizačním zajištění výluky se podílí řada zaměstnanců z různých středisek společnosti. „V současné době zaměstnanci naší společnosti dávají zcela reálnou podobu dalším konkrétním podnětům od cestujících,“ doplnil ředitel Wejnar.

Například na zastávku Nová Ruda byla vyrobena a instalována nová přenosná čekárna. Dále byly dopravním podnikem nainstalovány nové lavičky v úseku mezi Ústavem sociální péče a Novou Rudou z důvodu vzdálenější dostupnosti zastávky náhradní autobusové dopravy.

Zcela nově pak byla v obou směrech zřízena a zavedena zastávka Pivovar. Za zmínku určitě stojí také nová zastávka Mlýnská, kterou uvítalo mnoho cestujících z centra města, a zastávka Proseč - škola. Vyrobeny a instalovány byly také nové odpadkové koše na zastávkách Mlýnská a Proseč - pošta. Dopravní podnik se navíc stará o úklid a vyvážení košů některých zastávek, přesto že nejsou v jeho majetku.

Rekonstrukce je další etapou modernizace trati z Liberce do Jablonce nad Nisou, která začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské hromadné dopravy v centru krajského města. Od té doby se za přispění evropských fondů do trati investovalo v několika etapách kolem 400 milionů korun. Modernizací zatím prošla čtvrtina dvanáctikilometrové trati.

V rámci této etapy se dočká modernizace tříkilometrový úsek mezi Novou Rudou a otočkou ve Vratislavicích nad Nisou a kilometrový úsek od zastávky Měnírna k Brandlu. Část nové trati bude dvoukolejná, z Vratislavic na Jablonec nad Nisou se však bude dál jezdit po jedné koleji.

Akce je o to náročnější, že součástí je rekonstrukce inženýrských sítí a na stavbu naváže také rekonstrukce přilehlé silnice a rozšíření nejkritičtější křižovatky U Lékárny ve Vratislavicích nad Nisou, kde přibude odbočovací pruh.

Text: DPMLJ

Nastavení cookies